Nieuwsbrief:

SWM  SUPERDUAL - 2018

Garantie: Ja
50 Km
Grijs
OmschrijvingTechniekBetaalgemakBedrijf
Vanwege nieuwe voorraad SWM Motoren is onze SWM Super Dual te koop: Deze motoren zijn door SWM ontwikkeld voor gebruik op de weg en op onerharde wegen. Licht en wendbaar voor rijders die een motor willen die van alle gemakken is voorzien, makkelijk te berijden is maar ook betaalbaar, zowel bij de aanschaf als in het gebruik. Deze Adventure is voorzien van ABS, koffers (GIVI Trekker), spotverlichting, valbeugels en een middenbok.

Deze demo motor met slechts 50 km is slechts eén weekend getest en kan mee voor wel heel interessante prijs. De motor staat nog niet op kenteken, wordt vanzelfsprekend wel geleverd incl. kenteken en garantie.

Inruil nette cross-, enduro-, supermoto, quads en wegmotoren mogelijk. Onderhoudshistorie moet bekend zijn.
Prijs is inclusief BTW en BPM. Ondernemers kunnen de BTW terug vorderen. 
 
Opties en Accessoires:
ABS, De Superdual is het absolute hoogtepunt van de SWM modellen. Geschikt voor liefhebbers van toertochten, on- en offroad. Ook bij dit model is de SWM doelstelling gehaald, namelijk om een degelijke motor te leveren tegen een zeer redelijke prijs. De Superdual is een compacte allroad motor, voorzien van alle gemakken die een rijder nodig heeft om comfortabel en betrouwbaar te rijden. Zo is deze SWM voorzien van een uitstekend motorblok dat koppel en vermogen vanaf een laag toerental levert, comfortabele vering en allroad banden. De SuperDual onderscheidt zich met ABS, een 18 liter metalen benzinetank en de standaard meegeleverde accessoires, zoals een windscherm, valbeugels, carterbescherming, en een bevestigingsset voor de topkoffer(s). De zadelhoogte van slechts 90 cm zorgt voor optimale wendbaarheid en gebruiksgemak. De zeer concurrerende verkoopprijs en de zeer lage gebruiks- en onderdelenprijzen, zal de Superdual één van de beste motoren in het Adventuresegment maken.

Inruil van cross, enduro, quads, supermoto en wegmotoren is mogelijk.




Deze motor is geschikt voor A2 rijbewijs.
Femon Parts
Ook van deze verkoper:
Wist u dat: In de motortaal "Café-racer" betekent: De café-racer duikt voor het eerst op in de voorsteden van Londen rond 1955. Groepen jongeren met zware of middelzware Engelse motorfietsen schoolden in de avonden en weekenden samen bij bepaalde cafés en wegrestaurants. Zo ontstond, wellicht uit verveling en een hang naar spanning en sensatie, een gecultiveerde snelheidsmanie op motorfietsen, met een sterk element van competitie. Op de openbare weg werden snelheidsduels aangegaan, waarbij onaanvaardbare risico’s werden genomen en jonge motorrijders de reputatie van doodrijders kregen. Ze ontwikkelden een motorfiets waarmee uitsluitend zo hard mogelijk gereden moest kunnen worden. Het accent lag op tank, stuur en vooral uitlaten, die een vervaarlijk lawaai produceerden. De café-racer werd door zijij berijder als eenpersoonsmotorfiets gestileerd. Er werden wedstrijden gehouden, waarbij vertrekkende vanuit het café waar de on-up-boys bijeen kwamen met de motorfiets een traject moest worden afgelegd binnen de tijdsduur van een singletje uit de jukebox. Wanneer de waaghals niet terug was van een dergelijke record run voordat het nummer was afgelopen, kon hij heel wat meer verloren hebben dan een weddenschap. Nu figureert de term café-racer uitsluitend nog als variant op een thema bij het vormgeven van een motorfiets. Op het hoogtepunt van de café-racer-cult waren er in Engeland ontwerpers die allerhande accessoires zoals tanks, uitlaten, sturen en opvoerkits op de markt brachten. De bekendste was Paul Dunstall, wiens reputatie van briljante customizer van Nortons en Triumphs ver uitsteeg boven anderen die actief waren op deze aftermarket. Volgens Engelse bronnen werd hij wel de ‘Godfather van de café-racer’ genoemd, aan wie de algemene acceptatie van deze stijl wordt toegeschreven. Hij wist de motorscene van de jaren zestig zozeer te beďnvloeden, dat de Engelse motorpers zelfs de term to dunstallize ging hanteren om aan te geven dat een motorfiets naar zijn inzichten was omgebouwd. Min of meer gedicteerd door een spontane vraag van liefhebbers, die met name zijn zelf ontworpen *swept back-uitlaten felbegeerden, ontstond een produktielijn van allerhande race-accessoires. Zijn beste produkt werd een uitlaatsysteem onder de naam Decibel Silencers, waarvan er aanvankelijk dertigduizend per jaar werden verkocht. In 1967 leidde hij een eigen onderneming die nieuwe, aangepaste Dunstall Nortons verkocht. Later zouden er zelfs Dunstall Hondas en Dunstall Suzuki s komen. Begin jaren tachtig verkocht hij zijn onderneming na te hebben moeten inkrimpen als gevolg van het inzinken van de markt voor motorfietsen. Op het hoogtepunt van zijn imperium had hij zelfs een filiaal in de Verenigde Staten. Andere vormgevers naast Dunstall waren Ian Kennedy, die speciale versies van Vincents uitbracht, Paul Mitchell, die de schepper was van de Norvin, en Dave Degens, een eminent constructeur van zogenaamde *Tritons, motorfietsen met een Triumph motorblok in een Norton Featherbedframe. Degens zou later een nog grotere naam verwerven als ontwerper en constructeur van de *Dresda, een handgebouwde motorfiets, waarin in principe elke krachtbron kon worden opgenomen. De grootste concurrent van Paul Dunstall op de markt van café-race-onderdelen was John Tickle, een vormgever en grootschalige producent van accessoires. (Zie Mike Clay, Café RacersRockers, Rock N ’Roll and the Coffee-Bar Cuit, Osprey Publishing Ltd London 1988.).
© 2000 - 2018 Motoroccasion