Nieuwsbrief:

Motor zoeken

YAMAHA SELECT OCCASIONS
Merk:
Type:
Categorie:
Prijs:
-
Bouwjaar:
-
Tellerstand:
-
Meer opties
Zoeken
Reset

Top Motoren Selectie

Advertentie

Like ons op facebook

Sorteer op:
KAWASAKI Z 1000
KAWASAKI Z 1000
€ 6.750,- p/mnd klik hier
1978, 91119 Km
KAWASAKI Z 1000
KAWASAKI Z 1000
€ 8.950,- p/mnd klik hier
1978, 0 Km
KAWASAKI Z 1000
KAWASAKI Z 1000
€ 2.250,- p/mnd klik hier
1980, 55000 Km
KAWASAKI GPZ 400
KAWASAKI GPZ 400
€ 300,- p/mnd klik hier
1985, 22576 Km
Merkdealer
Prijs per maand, klik hier
KAWASAKI LTD 454
KAWASAKI LTD 454
€ 990,- p/mnd klik hier
1985, 21100 Mls
KAWASAKI ZL 900 ELIMINATOR
KAWASAKI ZL 900 ELIMINATOR
€ 2.249,- p/mnd klik hier
1985, 31754 Mls
KAWASAKI ZL 900 ELIMINATOR
KAWASAKI ZL 900 ELIMINATOR
€ 2.450,- p/mnd klik hier
1985, 27700 Mls
KAWASAKI ZL 900 ELIMINATOR
KAWASAKI ZL 900 ELIMINATOR
€ 2.450,- p/mnd klik hier
1985, 45200 Mls
KAWASAKI ZL 900 ELIMINATOR
KAWASAKI ZL 900 ELIMINATOR
€ 2.450,- p/mnd klik hier
1985, 51590 Km
Merkdealer
Prijs per maand, klik hier
KAWASAKI ZL 900 ELIMINATOR
KAWASAKI ZL 900 ELIMINATOR
€ 2.990,- p/mnd klik hier
1985, 30006 Km
KAWASAKI Z 650
KAWASAKI Z 650
€ 6.500,- p/mnd klik hier
1985, 3600 Km
Merkdealer
Prijs per maand, klik hier
KAWASAKI GPZ 1000 RX
KAWASAKI GPZ 1000 RX
€ 875,- p/mnd klik hier
1986, 27118 Mls
KAWASAKI LTD 450
KAWASAKI LTD 450
€ 975,- p/mnd klik hier
1986, 35432 Km
KAWASAKI VN 750 VULCAN
KAWASAKI VN 750 VULCAN
€ 1.675,- p/mnd klik hier
1986, 13257 Mls
KAWASAKI GPZ 750 R
KAWASAKI GPZ 750 R
€ 1.750,- p/mnd klik hier
1986, 37575 Km
KAWASAKI ZL 600 ELIMINATOR
KAWASAKI ZL 600 ELIMINATOR
€ 1.750,- p/mnd klik hier
1986, 2648 Mls
Merkdealer
Prijs per maand, klik hier
KAWASAKI LTD 305
KAWASAKI LTD 305
€ 1.250,- p/mnd klik hier
1988, 21224 Km
KAWASAKI VN 750 VULCAN
KAWASAKI VN 750 VULCAN
€ 1.990,- p/mnd klik hier
1988, 37380 Km
KAWASAKI Z 1000 POLICE
KAWASAKI Z 1000 POLICE
€ 7.000,- p/mnd klik hier
1988, 78237 Km
KAWASAKI GTR 1000
KAWASAKI GTR 1000
€ 950,- p/mnd klik hier
1989, 98200 Km
Wist u dat: In de motortaal "Liberator" betekent: Benaming voor de v-twin 750CC zijklep Harley-Davidsons die met de troepen van de Amerikanen en Canadezen meekwamen om Europa te bevrijden. Harley-Davidson maak­te deze legermotorfiets zowel voor het Amerikaanse als voor het Canadese leger. De officiële fabrieksaanduiding is WLA voor de Amerikaanse uitvoering, WL staat voor de typeaanduiding van 750CC (de a staat niet voor American zoals vaak wordt gedacht, maar voor army en de C in WLC voor Canadian).Tussen 1941 en 1946 werden er in totaal circa 90.000 door de Harley-Davidson fabriek in Milwaukee gemaakt. De naam Liberator, letter­lijk bevrijder, werd pas na de bevrijding aan dit type motorfiets toegekend. De WLA en WLC verschilden op details van elkaar (ondermeer voorvork, luchtfilter, achterlicht, verwisselbare voor- en achterwielen, plaats van de koplamp). De Liberator was primair een ordonnansmotorfiets, al werd er later tevens een gevechtsuitvoering van de WLA gemaakt, voorzien van een geweerhouder voor een Thompson-machinegeweer. In 1943 was echter al duidelijk dat de rol van de WLA/WLC beperkt zou blijven tot ordonnanstaken en werd een veel prominentere rol weggelegd voor de jeep. Toen werd al duidelijk dat de meeste Liberators voorbestemd waren om dumpmotorfietsen te wor­den. Duizenden van deze legermotorfietsen, soms nog nieuw in de krat, alsmede vele tonnen reserveonderdelen werden in Europa achtergelaten en ook in Nederland verhandeld. Voor een grijpstuiver waren ze te koop en ze vonden dan ook hun weg als goedkoop vervoermiddel naar politie, marechaussee, wegen­wacht en tal van particulieren. De verspreiding van Liberators heeft ertoe bijgedragen dat in Nederland de naam Harley-Davidson algemeen bekend werd en onlosmakelijk met een legermotorfiets werd verbonden. De belangstelling voor mo­torfietsen bereikte in de jaren zestig een dieptepunt en Libe­rators werden (veelal door studenten die zich nog geen auto konden permitteren) voor een habbekrats aangeschaft. Vanaf de jaren zeventig ontwikkelde zich een bredere interesse voor de 750CC Liberators, vooral onder werkende jongeren. Voor velen van hen werd de Liberator de opstap naar een zwaardere Harley-Davidson van recentere datum. In Nederland heeft de Liberator veel betekend voor de naoorlogse populariteit van het merk Harley-Davidson. Menig berijder van een nieuw ty­pe Harley-Davidson heeft zijn eertijds aangeschafte Liberator aangehouden en in de schuur o f zelfs in de huiskamer staan. Momenteel zijn er naar schatting zo’n zesduizend Liberators in Nederlandse handen.
© 2000 - 2018 Motoroccasion